telah mengembangkan skrin lutsinar yang dapat dikendalikan tanpa sentuhan

telah mengembangkan layar sentuh telus tanpa sentuhan yang dapat melihat sisi lain dari layar, Hanya geserkan jari anda, Tidak perlu menyentuh skrin untuk beroperasi. Dengan penyebaran wabak mahkota baru, diharapkan dapat disematkan dalam anti -partition spray dipasang di kaunter pembayaran di kedai. Japan Display merancang untuk membuka pasaran baru untuk panel LCD. 、

"Skrin sentuh udara" telus tanpa hubungan 

Skrin ini telus seperti pelat kaca ketika tidak diaktifkan, Gambar akan muncul setelah dihidupkan. Pengguna dapat memilih ikon yang ditampilkan di layar, Atau menggerakkan jari ke kiri dan kanan untuk menatal layar, Beroperasi seperti layar sentuh telefon pintar. Prinsip kerjanya adalah untuk melihat perubahan "kapasiti elektrostatik" antara manusia dan panel. Beroperasi dengan jari anda pada jarak 5 cm dari layar, Layar akan bertindak balas.

Produk percubaan yang dikembangkan oleh Japan Display kali ini adalah 12,3 inci. Penggunaan yang diharapkan adalah menanamkan skrin sentuh telus di partisi anti-titisan. sebagai contoh, Pilihan kaedah pembayaran dipaparkan pada partition anti-droplet yang terdapat di daftar tunai kedai serbaneka, Atau paparkan kod QR untuk pembayaran mudah alih. Dijangkakan tempat seperti kemudahan perubatan dan kilang makanan yang memerlukan pengurusan sanitasi yang ketat juga akan mendapat permintaan untuk skrin sentuh telus tanpa sentuhan tersebut.


Waktu pengeposan: 07-Jan-2021